خبرهای داغ:
سردار مجیدی:

استان همدان ۱۶۱ شهید در عملیات کربلای۴  تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد

همدان- فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به سالگرد عملیات کربلای ۴ گفت: در عملیات کربلای ۴، استان همدان ۱۶۱ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۵۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان که با عنوان همایش عماریون در سالن انصار همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: این بی حکمت نیست که مقام معظم رهبری می‌فرمایند من روزی یک سال نظام جمهوری اسلامی را از دهه فاطمیه می‌گیرم.

وی افزود: خداوند عنایت کرده است در ایام فاطمیه و با وجود شهدای گمنام در استان و برکات خود را برای کشور و استان فرستاد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به سالگرد عملیات کربلای چهار ابراز کرد: در عملیات کربلای ۴، استان همدان ۱۶۱ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.

وی با بیان اینکه در چنین شبی عملیات کربلای ۴ در رودخانه اروندرود شروع شد، گفت: شاید به ظاهر در کربلای ۴ موفقیتی نداشتیم اما بعضی از لشکرها توفیق پیدا کردند که حد و خطی را که برایشان مشخص شده بود تصرف کنند.

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) در عملیات کربلای ۴ با سه گردان غواص حضور موفقیت آمیزی داشت و خطوطی را که برای آن مشخص شده بود تصرف کرد، ادامه داد: شاید برای اولین بار بود که درعملیات هواپیماهای عراق و نقطه رهایی نیروها را بمباران کرد.

وی با بیان اینکه در آن شب به کل منطقه منور زده شد و مانند روز روشن همه چیز دیده می‌شد، بیان کرد: اگر برآن اتفاقات مروری کنیم قرار بر این بود که وقتی غواص‌ها به خط زدند و خط شکسته شد نیروهای پشتیبانی کننده با قایق‌هایی که آماده بود به خط بزنند و دشمن عقبه را بمباران کرد و نیروهایی که در بهمن شیر آماده بودند و باید ورود پیدا می‌کردند به شهادت رساند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه وقتی که کار گره خورد و سخت شد در پشت بی‌سیم صدای فرماندهان تاثیرگذار بود، عنوان کرد: حاج ستار ابراهیمی در آن عملیات با تیمی که داشت زیر آن حجم آتش ورود پیدا کرد و وارد خشکی در خاک عراق شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت سال‌ها از کربلای ۴و با یادآوری حجم آتش و عبور حاج ستار جز معجزه چیزی به ذهن نمی‌رسد، یادآور شد: رجزخوانی‌های پشت بی‌سیم شهید علی چیت سازیان با قرار گرفتن در کنار اروند و گره خوردن کار که بچه‌ها را هدایت می کرد، فراموش نمی‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه عملیات کربلای ۴ به لحاظ اینکه امید بسته بودیم که با خط شکنی غواص‌ها به سمت بصره پیشروی کنیم عملیات سختی بود، عنوان کرد: تقدیر خدا اینگونه بود که برخی به شهادت رسیدند و برخی مجروح شدند و برخی اسارت رفتند تا اینکه خدا وند زمینه را فراهم کرد برای عملیات کربلای ۵ که بعد از ۱۸ روز این عملیات بزرگ اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه خداوند نوید پیروزی را داد و در عملیات کربلای ۵ نیروها با حضور مقتدرانه به پیروزی رسیدند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج ستار ابراهیمی گفت: این شهید در کربلای ۴ مجروح می‌شود و برادر وی در کنارش شهید می‌شود اما دوباره در عملیات کربلای ۵ حضور پیدا کرده و گردان را هدایت می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق دهد بتوانیم راه و رسم شهدای دفاع مقدس، امنیت، و شهدایی که این روزها در کشور تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد، ادامه دهیم، ضن گرامیداشت یاد سه شهید اخیر استان شهید نظری، شهید کمندی و شهید مرادی گفت: امیدوارم همواره با گرامیداشت  یاد و خاطره شهدا مسیر آنها را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار